Taka sama od lat.

Temat: Olej polsyntetyczny 10W-40 ???
Czy rzeczywiscie tak jest, ze te full syntetyczny olej moze mi cos w silniku rozszczelnic ??? od kiedy masz tego forda? jakim olejem byl wczesniej zalewany? powiem tak; jesli kupiles to ... problemow ze szczelnoscia, nalezy stosowac o ile to tylko mozliwe syntetyk dajacy lepsze parametry pracy (zuzycie paliwa, dynamika) i mniejsze zuzycie silnika, a przejscie z syntetyku (jesli takim jest zalany obecnie) na polsyntetyczny uwazam za bezsens. Nawet do starego trupa z lat 80 po malym remoncie (czesto wymianie samych popychaczy) mozna zalac syntetyk. Jasne ze ryzyko rozszczelnienia silnika w przypadku auta o...
Źródło: topranking.pl/1602/olej,polsyntetyczny,10w,40.php



Temat: Jaki olej - temat rzeka ...
<ro@silesia.pik-net.pl wrote: ...ale chyba syntetyczny to już jednak za daleko ?? Andy coś chyba niedoczytał. Doczytal. Syntetyk ma takie same wlasciwosci penetracyjnei myjace jak polsyntetyk. Tylko lepiej chroni silnik. Zalewale syntetykiem (Castrol RS 10W60) silniki ktore przejechaly na mineralnym 140, 170, 220, 250 i 340kkm. Klopoty (w postaci koniecznosci wymiany simmeringow oraz uszczelki przy misce olejowej) miale tylko w dwoch przypadkach (pdzy 170 i 340kkm). Procedura przejscia wygladala tak: pierwsza zmiana oleju syntetycznego po 2-3kkm (schodzi bardzo czarny od wyplukanego syfu), druga po 5kkm, nastepne normalnie dla danego silnika. Kazda zmiana razem z...
Źródło: topranking.pl/1604/jaki,olej,temat,rzeka.php


Temat: Maluch-olej i zwrotnice
Boban napisał(a) w wiadomości: <8vluej$cb@news.onet.pl... | Dlaczego? | Wlewając nowy olej należy skrócić pierwszą wymianę o połowę, żeby olej | semi lub syntetyczny wypłukał cały syf po mineralnym. Po takim | przygotowaniu można wlać następną partię syntetycznego. Syf jest po dużym przebiegu. A przy większym przebiegu nie zaleca się przechodzenia na syntetyk. Mineralny jest bardzo słaby termicznie i ja wszystkim polecam taki ... przypadku to można od razu przejść na syntetyka W tym konkretnym przypadku (nieduży przebieg, wymiana na półsyntetyk) dodatkowa wymiana jest IMO niepotrzebna. Prawda. --------------------------------- Pozdrawiam  Wojtek Opel Vectra 1,8 16V< Na...
Źródło: topranking.pl/1610/maluch,olej,i,zwrotnice.php


Temat: Zmiana oleju !
Cześć Niech mi ktoś odpowie, dlaczego w nowoczesnym silniku 2,5 V6 165 KM o przebiegu 110.000 km po przejściu z o. mineralnego na syntetyk "zagrały zawory ???" Nie należy zbawiennie wierzyć w reklamy.     Odwiedziłem 3 serwisy Mazdy - we wszystkich odpowiedzieli mi, iż jedynym lekarstwem jest przejście na  "maksimum" półsyntetyk. Zrobiłem to. Zawory przycichły, ale nie dokońca.     Przy ... Kosacki wrote: |      Natomiast nie nalezy w starym silniku, pracyjacym na oleju mineralnym | przchodzic na olej syntetyczny - grozi to nawet w skrajnym przypadku | remontem jednostki napedowej....
Źródło: topranking.pl/1612/zmiana,oleju.php


Temat: opinie - Castrol MAGNATEC
Witam. Zamierzam zrobic maly remont silnikowi mojego fordzika. Chce go przede wszystkim pouszczelniac (glowica, pierscienie na tlokach itp), a potem zalac olejem Castrol Magnatec. Czy warto wlewac ten olej? Czy ma on na prawde takie wlasnosci jak pokazuja na reklamach? Reklama to reklama, a olej jest jak każdy inny - tłusty :))) Ale tak poważnie mówiąc to ja na nim jeżdżę. Jest to olej raczej z wyższej półki. Zastanów się tylko czy to co chcesz zrobić jest rozważne ! Olej syntetyczny jest olejem dość rzadkim i o wiele łatwiej znaleźć mu droge ujścia niż olejowi mineralnemu! Jak zrobisz taki remont to już nie będzie to co fabryka i możesz zauważać dość duże ubytki! Na jakim oleju jeżdziłes wcześniej ??? Jeśli na mineralce to nie radzę robić tak drastycznego przejścia. Najbardziej dyplomatycznym rozwiązaniem byłby chyba w Twoim przypadku półsyntetyk. Ale oczywiście mogę się mylić ! Pozdrawiam ONYX Saxo 1.1
Źródło: topranking.pl/1614/opinie,castrol,magnatec.php


Temat: Jaki olej do Escorta 1.4i '92
syntetyczny przy takim przebiegu  to grozi wyplukaniem nagarow i zatkaniem kanalow olejowych oraz rozszczelnieniem silnika Widzisz, niektorzy mowia, ze syntetyk jesli nie jest jakiejs najgorszej firmy nie sposowuje podobnych efektow "ubocznych"...Natomiast wydaje mi sie logiczne, ze mozna lac kazdy lepszy olej (czyli syntetyk w tym przypadku) jesli tylko nie zawiera za wiele czyszczacych dodatkow. Zatem? Chasm Escort 1.4i '92 bordo Chasm Escort...
Źródło: topranking.pl/1623/jaki,olej,do,escorta,1,4i,39,92.php


Temat: Czy moge wlac na przyklad Mobil1?
Użytkownik ro@silesia.pik-net.pl <roman%silesia.pik- Co jakiś czas wraca sprawa, jakoby olej syntetyczny był 'rzadszy'. Jest to tak absurdalna bzdura, że szkoda gadać - olej syntetyczny jest 'rzadszy' od mineralnego w niskich temperaturach, a 'gęstszy' w wysokich. Zdecyduj sie albo Absurd albo jest rzadszy w nizszych temperaturach!  Jeśli silnik zacznie żłopać olej jak smok, to świadczy tylko o tym, że przed zmianą oleju silnik _już_ kwalifikował się do remontu a użycie oleju wyższej klasy tylko ten fakt ujawniło. Znam wiele przypadkow kiedy silnik spalal olej syntetyczny a po przejsciu na polsyntetyk lub mineralny wracal do normy. Ba przejezdzal jeszcze kilkadziesiat tysiecy do remontu kapitalnego. Wg. twojej filozofii kazdy wlasciciel samochodu, ktory jezdzi na oleju full syntetic przy pierwszych objawach spalania oleju powinien juz jechac na kapitalke?...
Źródło: topranking.pl/1624/czy,moge,wlac,na,przyklad,mobil1.php


Temat: co robić Astra bierze olej
Jesli silnik zuzywa tyle oleju to takiego (syntetyku 5W40) sie juz nie wlewa a dopiero mozesz narobic szkod jesli poprzedni wlasciciel jezdzil na oleju mineralnym .Jestes pewna ze poprzednio tez byl olej syntetyczny? Jesli nie to proponuje jak najszybciej przejsc na olej 10W40 a nawet na oleje mineralne dobrych firm w tej sytuacji .Wyjdzie taniej i powinno to zmniejszyc zuzycie oleju. Sprawdz wczesniej czy nie ma zadnych wyciekow oleju ,jesli sa to trzeba je usunac jeli nie ma wyciekow to mozliwie szybko zmien olej na taki jak pisalem ,jesli nie masz pewnosci jaki olej byl wlewany wczesniej to kup olej mineralny 15W40 ewentualnie cos w tym rodzaju www.interdagnex.com.pl/?a=valvoline tylko w tym przypadku 10w40 polsyntetyk, juz 0W40 czy 5W40 czyli olei calkowicie syntetycznych syntetykow nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,43050099,43050099,co_robic_Astra_bierze_olej.html


Temat: Olej w VW Polo
Olej syntetyczny parametrami przewyższa olej mineralny pod każdym względem.Czy jeździ się mało (lepszy rozruch), czy dużo(większa czystość silnika)nie wspomnę o oszczędności, żywotności i rzadszych wymianach.Ma to swoje ograniczenia:nie można przechodzić przy dużych przebiegach, ale odwrotnie jak najbardziej.Przy tym przypadku jak najbardziej można.Olej mineralny przy 1 kkm nie spowodował ani żadnych nagarów ani żadnych utrudnień żeby można było przejść na syntetyk, pod warunkiem że silnik od początku był zalany syntetykiem.Silniki pracują wydajniej na syntetycznym oleju i dłużej mają wysoką sparwność.Zapewniają lepszą ochronę.Stosowanie syntetyka to cudowny balsam na wszystko, wiele zależy od sposobu jazdy, traktowania ... motor 2.2.Ja mam diesla 1.9 i przebieg 220 kkm olej syntetyk 5w40 i nic się nie dzieje - kompresja ok, żadnego brania oleju.Takich faktów można by więcej uzbierać. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,10607736,10607736,Olej_w_VW_Polo.html


Temat: Pytanie o olej
dużą ilośc dodatków uszlachetniających, które mogą np. spowodować puchnięcie uszczelniaczy, wymywanie nagarów (duża liczba zasadowa KOH). Jeżeli ktoś jeździ zimą należałoby użyć np. 5W30, a w gorące lato 20W50. W przypadku wysokiej konsumpcji oleju przez silnik wskazane jest zwiększenie lepkości czy np. przejście na olej mineralny (w naszej strefie klimatycznej uniwersalna jest klasa 10W40).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,508,73616722,73616722,Pytanie_o_olej.html


Temat: hmmm
> u mnie nic z tych rzeczy, ale kupilem od maniaka, ktory np. olej syntetyczny > wynienial z filtrem co 5000 km. Nawet nie wiem, czy to nie przegiecie w druga > strone i czy przypadkiem nie jest to szkodliwe. Ale ja nie mam o samochodach > specjalnie pojecia. Niemniej zrobilem nim ponad 30.000 i tylko standardowych > wymian dokonywalem, na ktore ... konstrukcjach silnikow) nic sie nie stalo. Przynajmniej czysty jest Ty spokojnie mozesz przejsc na ekonomiczniejsza wersje czyli polsynteze 10W/40 i zmiany co 10 tys, albo pozostac przy syntezie 5W/40 i wymieniac...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14831,82186139,82186139,hmmm.html


Temat: Olej 10W na 5W możliwe ?
nie zmienia sie w ta strone oleju w aucie przechodzi sie zawsze z syntetyka do mineralnego! Jak zalałeś półsyntetyk to zalej go znowu i sa 3 rodzaje prawd, prawda, nieprawda i g**** prawda to jest ten 3ci rodzaj. Prawda jest taka, co potwierdzi kazdy lepszy specjalista od oleju, ze stare samochody, czesto gesto mialy uszczelki nie przystosowane do oleii syntetycznych, przez co zaczynaly one puszczac olej, a efektem bylo ogolnie panujace podejscie, ze oleje syntetyczne wymywaja brud z silnika i wszedzie zaczyna ciec... Jest to w duzej czesci bzdura, oleje syntetyczne maja mniej ... polsyntetyk mozna przejsc bezstratnie, a co wiecej moge dodac, z wlasnego doswiadczenia silnik szczegolnie przy nizszych temperaturach lapie duzo szybciej wlasciwe cisnienie oleju, przy czym mineral byl 15w-40, a polsyntetyk 10w-40 dlatego nie robilbym dramatu i nie balbym sie zalac w przypadku pytajacego syntetyk, zuzycie 300ml moze wynikac z nieszczelnosci, a moze wynikac ze stylu jazdy, sa samochody ktore konstrukcyjnie na wysokich obrotach pchaja duzo oleju do odmy, z powodu duzych zawirowan w skrzyni korbowej... lac lepszy olej im szybciej tym lepiej, a jesli okaze sie ze silnik jest niesprawny, to sie go nie naprawia kupujac gorszy "mineralny" olej, tylko wydajac pieniadze na usuniecie przyczyn. to jeden z mitow, ktore zostaly z PRL i poczatku lat 90, tak samo jak to, ze japonskie auta...
Źródło: topranking.pl/1061/olej,10w,na,5w,mozliwe.php


Temat: Olej 10W na 5W możliwe ?
| nie zmienia sie w ta strone oleju w aucie przechodzi sie zawsze | z syntetyka do mineralnego! Jak zalałeś półsyntetyk to zalej go znowu i sa 3 rodzaje prawd, prawda, nieprawda i g**** prawda to jest ten 3ci rodzaj. Prawda jest taka, co potwierdzi kazdy lepszy specjalista od oleju, ze stare samochody, czesto gesto mialy uszczelki nie przystosowane do oleii syntetycznych, przez co zaczynaly one puszczac olej, a efektem bylo ogolnie panujace podejscie, ze oleje syntetyczne wymywaja brud z silnika i wszedzie zaczyna ciec... Jest to w duzej czesci bzdura, oleje syntetyczne ... minerala na polsyntetyk mozna przejsc bezstratnie, a co wiecej moge dodac, z wlasnego doswiadczenia silnik szczegolnie przy nizszych temperaturach lapie duzo szybciej wlasciwe cisnienie oleju, przy czym mineral byl 15w-40, a polsyntetyk 10w-40 dlatego nie robilbym dramatu i nie balbym sie zalac w przypadku pytajacego syntetyk, zuzycie 300ml moze wynikac z nieszczelnosci, a moze wynikac ze stylu jazdy, sa samochody ktore konstrukcyjnie na wysokich obrotach pchaja duzo oleju do odmy, z powodu duzych zawirowan w skrzyni korbowej... lac lepszy olej im szybciej tym lepiej, a jesli okaze sie ze silnik jest niesprawny, to sie go nie naprawia kupujac gorszy "mineralny" olej, tylko wydajac pieniadze na usuniecie przyczyn. to jeden z mitow, ktore zostaly z PRL i poczatku lat 90, tak samo jak to, ze ... syf. pozdrawiam P|eszczoH Podsumowując Twoja wypowiedz - powineienem porzejść znowu na olej syntetyczny ?
Źródło: topranking.pl/1061/olej,10w,na,5w,mozliwe.php


Temat: cisnienie oleju
sprobuje podciagnac, po dluzszej analizie doszedlem do wniosku, ze moze to byc spowodowane wymiana oleju na polsyntetyk na ktory przeszedlem po mineralnym, a ktory to rozpuscil mi nagary i pieknie przeplukal silnik:( po 10kkm glownie na trasie Syntetyk, czy nie syntetyk... Jak wlewasz do zaszlamionego silnika wysokiej klasy/jakosci olej (bez wzgledu na rodzaj bazy) to spodziewaj sie plukania i rozpuszczania "syfu". To nie baza olejowa plucze silnik, a dodatki myjaco-dyspergujace. A plukanie powoduje straty cisnienia sprezania, a nie cisnienia oleju (generalnie rzecz ujmujac). To po pierwsze. A po drugie, to moim skromnym zdaniem mechanizm utraty cisnienia oleju w starych silnikach, w ktorych przechodzi sie na olej syntetyczny lub semis. (np. z 15W-40 na 5W-40) jest nastepujacy: olej syntetyczny ma zdecydowanie nizsza lepkosc w temperaturach zimnego silnika (zimnego rozruchu) niz mineralny, ale ma wystarczajaca lepkosc by zachowac cisnienie. Problem zaczyna pojawiac sie w temperaturach temp. oleju (nie silnika) 80-90 st. C, czyli przecietnych temperatur pracy oleju w normalnie traktowanym silniku przecietnego samochodu. Wtedy olej na tyle traci lepkosc, ze przy zuzytych lozyskach plus zmniejszonej wydajnosci starej pompy oleju moze dochodzic do krytycznego (sygnalizowanego lampka jesli czujnik sprawny) spadku cisnienia oleju przy bardzo niskich obrotach (jalowe, albo przy nieco wyzszych, ale duzym obciazeniu silnika) i w przypadku syntetyka 5W-40 cisnienie bedzie zawsze nizsze niz dla mineralnego 15W-40. Przy ok. 100 st. C lepkosci obydwu olejow sie wyrownuja i powyzej tej temperatury syntetyk juz wykazuje swa wyzszosc, ale jesli przy nizszych temperaturach oleju cisnienie spada ponizej wartosci dopuszczalnych, to stosowanie "rzadkiego" syntetyka mija sie z celem (jakimkolwiek). Dlatego w silniku w ktorym obserwujesz spadek cisnienia (np. w upalny dzien w korku), majac w nim np. olej 15W-40 najlepiej jest przejsc na bardziej lepki olej np. 15W-50 lub 20W-50 podobnej klasy jakosciowej i dbac o dosc wysokie (ale bez przesady) obroty jalowe. Jesli to nie pomaga, to raczej koniec, choc "naprawianie" silnika olejem mozna zawsze porownac do leczenia syfa pudrem. Przy okazji zmniejszy sie tez zuzycie oleju. Pzdr, Konik
Źródło: topranking.pl/1604/cisnienie,oleju.php


Temat: olej - co wlac?
Użytkownik Wojtekk napisał: Zauważ w jakim celu wlewa się oleje mineralne do silników dla których zalecane są syntetyki. Albo silnik jest sprawny, a minerał jest lany tylko dla "oszczędności" - wtedy ... zużyty i bierze dużo oleju - wtedy wlanie bardziej lepkiego oleju mineralnego może trochę pomóc i znacznie obniży koszty ciągłych dolewek. też. Ale tak naprawdę, większość (nawet obecnych) silników (nie wszystkie) ... konstrukcji silnika czy też z warunków użytkowania).. i wówczas faktycznie - olej syntetyczny jest wskazany. W tym drugim przypadku przed remontem silnika rzeczywiście nia ma sensu wracać do syntetyka, ale nie ... stanie jest silnik. Znasz jakieś przeciwskazania do mieszania różnych rodzajów olejów? a ty nie znasz? Żartujesz chyba. No.. ale żeby nie tylko opierać się na praktyce, podeprę się "autorytetem" - fragment ze strony Total'a (pierwszy z brzegu): "..Mieszanie  olejów silnikowych spełniających takie same specyfikacje nie przedstawia na ogół żadnego zagrożenia, _ale_ _nie_ _można_ _zagwarantować_, _że_ _otrzymany_ _po_ _zmieszaniu_ _olej_ _będzie_ _miał_ _dalej_ _optymalne_ _właściwości_..." Z praktyki: w przypadku 5 znanych mi aut po przejściu z mineralnego na syntetyk.. kończyło się to remontem silnika. Hmm... przypadek? Metoda jest prosta, jak silnik jest sprawny to leję zalecany olej. Jak zaczyna brać bardzo dużo oleju to leję najtańszy. ..a myślałem, że naprawiasz silnik ;) A tak z ciekawości.. po jakim (np. w ostatnim przypadku) przebiegu silnik zaczął ci brać b.dużo oleju.. i jakie to było autko? pzdr A.
Źródło: topranking.pl/1605/olej,co,wlac.php


Temat: Wymiana oleju ???
D.W. napisał(a) w wiadomości: ... w jakich konkretnie samochodach i przy jakich przebiegach (interesuja mnie przypadki udokumentowanych przebiegow a nie facetow, ktorzy kupili auto na gieldzie i mowia pokazujac na licznik ze auto przejechalo 80kkm...) ?? I jakich olejow dotyczyly ? W tej chwili nie potrafię przytoczyć z głowy konkretnych przypadków. : zauwaz ze problem dotyczy samochodu Cordoba z przebiegiem 80kkm - sadzisz ze : Hiszpanie zalali go polskim olejem..?? : : A dlaczego akurat Hiszpanie? o ile sie orientuje to silnik zalewaja olejem w fabryce. Sadzisz ze jedzie suchy do Polski i tu go zalewaja..?? :-) Nie, ale po 80kkm różne rzeczy mogą być w środku, nie sądzisz? :IAE nie wszystkie oleje zach. muszą być dobrej jakości. A :znam też przypadek, kiedy właściciel A6 : zalewał go Lotosem i co ty na to? Lotosem Syntetykiem ? Sadzac po parametrach calkiem niezly olej. mowiac "zle polskie oleje" mialem na mysli Selektol itp. A ty wlałbyś ten olej do A6? : Co do uszczelek - to nigdy nie spotkalem sie z twierdzeniem ze syntetyki : powoduja popuszczanie uszczelek. Powinny byc zabronione do uzywania w : samochodach !! ... tego wstretnego syntetycznego 0W40 i zalania go jakims porzadnym mineralem...:-)) Źle mnie rozumiesz. Olej 0W-40 jest bardzo nowoczesnym olejem. Puszczanie uszczelek występuje, jeśli jeździsz np. 80-100 kkm na słabym minerale i ... : zawsze mozna zalac najpierw dla bezpieczenstwa polsyntetykiem. Czy tez sadzisz ze przy 80kkm jest to niebezpieczne dla silnika..?? Masz rację - bezpieczniej jest przejść przez półsyntetyk. Lecz jeśli miałeś markowy olej mineralny w silniku, to nie musisz tego robić. ;-)) CYA --------------------------------- Pozdrawiam Wojtek Na priva - wytnij cyfry z adresu. http://www.castrol.pl
Źródło: topranking.pl/1608/wymiana,oleju.php


Temat: dylemat: olej do punto
drogi olej z najwyzszej polki - Motul Le Mans 15W60. Szczegolnie zalecany do Alf i silnikow fiatowskich z wariatorem, ktory potrafi pasc na olejach 0W40 czy 5W50. Glowna zaleta Motula jest ... posiada grubszy film olejowy i charakteryzuje sie dluga niezmiennoscia parametrow podczas hardcorowej pracy. a polsyntetyki nie rozpuszczaja przypadkiem uszczelnien w silniku??? Polsynetyk to olej czesciowo syntetyczny od 30 do 50% a czesciowo mineralny. Wiec nie ma zadnych powodow zeby zaczal cos rozpuszczac :-). Lotos semi to w 30% olej synetyczny 5W40 a w 70% mineral. hmm ginac to mi ginal bo lecial ... ma wielkiego cisnienia - uszczelka ma tam jedynie uszczelniac rozchlapywany przez zawory olej. Mozesz na pracujacym silniku zdjac korek wlewu oleju i nic sie nie stanie. :-). A czemu padla? Moze ... zle. Jeszcze inaczej - mogl dokrecac nie po przekatnej ale tak jak mu bylo wygodnie i tez to zrobil zle. :-) bedziesz mogl przejsc na | dobry mineralny. Lotosa mineralnego wlejesz...
Źródło: topranking.pl/1616/dylemat,olej,do,punto.php